Meny Løren Torg: Dagligvarehandel i særklasse

I 2018 ble Meny på Løren kåret til årets butikk i sin driftsgruppe. De lå også helt i teten av den nasjonale kåringen av årets Meny-butikk.

Ti år tidligere, altså i 2008, etablerte Norgesgruppen en Meny-filial på Løren, og helt siden den gang har de levert kvalitetsprodukter innen matvarer til lokalbefolkningen.

Assisterende butikksjef Andreas Nederberg er godt fornøyd med utviklingen på Løren. Han syns det er inspirerende å få gode tilbakemeldinger fra ledelsen, så vel som fra kundene.

Den økende befolkningsveksten i nærmiljøet har naturligvis vært en avgjørende faktor for hvordan Meny har videreutviklet sin dagligvarehandel på Løren Torg.

– Løren er et urbant strøk som krever tilgjengelighet. Det betyr at vi må følge med, være oppdatert på utviklingen i markedet. Vi skal være innovative, og gi kundene både utvalg og kvalitet. Vi kan og skal alltid strekke oss etter å bli bedre. Nettopp derfor lytter vi til kundene våre og er åpne for tilbakemeldinger, sier Nederberg.

Av ca. 200 Meny-butikker over hele landet var det Meny Løren Torg som hadde størst vekst i 2018. Ifølge assisterende butikksjef ser dette ut til å vedvare inn i 2019. Med bortimot 50 ansatte, og stadig behov for flere medarbeidere, tyder alt på at han kan ha sine ord i behold – sånn at Meny Løren vil være i toppsjiktet i overskuelig framtid.

Et bredt og variert utvalg av de ferskeste og beste råvarene har alltid stått øverst på Menys agenda. Det gjelder frukt- og grøntavdelingen, ferskvaredisken med kjøtt og fisk – og det gjelder så avgjort det utsøkte sortimentet av oster … og selvfølgelig nye kvalitetsprodukter i markedet. Kanskje er det også derfor at så mange velger å handle nettopp på Meny; du får hele handlelisten på ett sted – og du får et rikt utvalg basert på god varekunnskap.

Ferskvaredisken er noe av det som plasserer Meny i en særklasse, og ikke minst er det alfa omega at den er betjent av kunnskapsrike folk som har lidenskap for mat. Det å kunne handle over disk, og ha en dialog med «kjøpmannen» – om for eksempel hvor varene kommer fra, og hva som passer til nettopp ditt måltid – gir mer tilstedeværelse, og skaper en nærere relasjon mellom kunde og forhandler.

Det å drifte en ferskvaredisk krever kompetanse, og kombinasjonen av god service og gode råvarer er med på å underbygge Menys motto: Spiser du bedre, lever du bedre.

– Vi skal skille oss ut. Kundeopplevelsen skal være optimal, slik at folk trives med å handle hos oss, sier Nederberg.

Tatt i betraktning det stadig økende antall besøkende, er det tydelig at folk trives med å handle på Meny – og at service og kvalitet går foran kvantitet.

I juni 2018 fornyet og utvidet butikken sine lokaler. Ombyggingen medførte et større og mer oversiktlig inngangsparti. Frukt- og grøntavdelingen ble betydelig utvidet. Hele seks nye selvbetjeningskasser ble opprettet. Kosmetikkavdelingen fikk større plass, og post i butikk ble bedre tilrettelagt.

Nederberg avslutter med å fortelle at de har fått mange gode tilbakemeldinger på selvbetjeningskassene. Han understreker at dette ikke er en erstatning for betjente kasser, men heller et supplement. I tillegg til mindre kødannelser for kundene, frigjør ordningen ressurser – slik at flere ansatte kan være mer synlig ute i butikken.